EnTaG

أهلا ومرحبا بكم معنا في منتدى EnTaG
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط على زر التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا كنت عضو في المنتدى فتكرم بالضغط على زر الدخول وتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
EnTaG

مهندس انتاج وافتخر.......المهندس الجوكر


    قصه نور وادهم الحلقه التانيه

    شاطر
    avatar
    mahmoudbasiony
    منتج فعال
    منتج فعال

    ذكر عدد المساهمات : 142
    تاريخ التسجيل : 17/02/2011
    نقاط : 56548
    العمر : 28

    قصه نور وادهم الحلقه التانيه

    مُساهمة من طرف mahmoudbasiony في الخميس مارس 10, 2011 2:37 am

    الحلقة التانية

    وهيا بتمشي لقت كوره خبطت في دماغها وصو ت شباب بيضحك

    مسكت الكوره ولفت ورفعت النضاره عل عنيها...

    ولد منهم ( وماسك نفسو من الضحك) : انا واحنا متاسفين الكوره ممكن..

    نور : الكوره ممكن.. انت تخبطني في دماغي وتضحكو وكمان عاوز الكوره

    الولد: عادي محصلش حاجه احنا كنا بنلعب ف شوطنا دماغك في الكوره

    نور ومش فاهمه حاجه : نعم !!!!

    الولد : قصدي شوطنا الكوره في دماغك .. صح كده... متاسفين معلش

    نور : اهي اجري خدها بقي وتاني مره ابقو خدو بالكو من كور الناس .. يووو قصدي دماغ الناس

    اوعي كده ...

    ورجعت نور عل البيت ومتنرفزه وقاعده تقول : بدايه مهببه من اولها كوره في دماغي اةةةة

    يا دماغي فينك يا ماما..

    ووصلت نور الشاليه ودخلت وماما كانت لسه مجتش فضل قاعده وظبطت البيت ... والباب خبط

    نور : حااااااااااضر انا جايه يا ماما انا جايه.. انا حطيت النضاره فين.. فييييييييييييييين

    نور ( فتحت الباب) : مااا... انت تاني انت هنا ليه هاااااااا

    الولد: انا حبيت بس اعتزرلك عن اللي حصل والله انا وصحابي كنا مش قاصدين انا ساكن هنا

    جمبكم... واسمي ادهم وو ( وقامت مقطعاه)

    نور : وانا مالي ساكن هنا ولا ساكن فين ومالي باسمك وفصلك متشكرين اي خدمه

    ادهم : انتي غريبه طب عل فكره بقي انا مجتش اعتزرلك ولا حاجه وانتي تساهلي تتخبطي بالكوره والمره الجايه هخبطك ( وقبل ما يكمل كان بوز الباب في وشو) وطرررررررررررخ

    نور ( من جوه ) : ههههههههههههههه نعيما يا باشا المرادي في انفك المره الجايه الامر ميسلمش هههههههههه

    ومشي ادهم عل الشاليه بتاعهم واةةة يا انفي والحقيني يا ماما انفي المسمسمه

    والدة ادهم : مالك يابني في ايه؟!!!

    ادهم : انفي انا مستقبلي راح خلاص مش هعرف العب كوره تاني

    والدة ادهم : ههههههههههه ومال الكوره بالانف يا مشاغب انت ادخل يلا ادخل خد دش

    ودخل ادهم وخد دش نام.........

    الباب خبط تاااااااااااااااااني ... بس عند نور

    نور : اوووووووووف ايه الحكايه بقي .... والله لو هوا لا اوريه هه

    نور : وبعديـــــــــــــــــــــــ ماما حبيبتي

    والدة نور باسغراب: وبعدين ايه يا نور!!!

    نور : لالالا مفيش وبعدين اتاخرتي ليه؟!!

    الام : اممممم مفيش يا ستي كان اخر امل لتقديمك في المدرسه تخيلي

    نور : بلا ارف يا ماما انا الف مدرسه تتمناني المهم جبتلنا اكل انا هموت من الجوع..

    الام : يوووو نسيت اشتري ....

    نور : نعم نسيتي ياربي يا ماما ده انا جعانه...

    الام : بصي يا نونه انتي تنزلي السوبر ماركت تحت اشتري حاجه نعملها في السريع كده

    نور : امممممممم طيب قومي هاتي فلوس ( وقبل ما تكمل وبابتسامه واضحه عل ماما)
    الفلوس اهيييييييي

    نور : طيب مش هتأخررررر

    ولقت باب الشاليه اللي جمبيهم بيتقفل وصوت زي ادهم بيقول خلاص حفظت

    عيش فينو وجبنه كوره وبيـــف .... وصوت تاني من جوه : ولبن يا حبيبي

    نور اتلخبطت وقالت يلاهوي لا يردلي الضربه بس هيا ولا هممها وعدت ونزلت عادي...

    ادهم : انتي شوفتي ان يومك مكنش بعيد انا ممكن معدكيش ويبقي يومك فحلقي
    بس رفقا بالقوارير هعديكي... عدي

    نور : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ ( دي مش شتيمه نور مردتش عليه)

    ادهم : وخشن صوته ) اهاااااااااا ايوه كده

    نور نزلت وفضلت ماشيه وهوا وراها برمي الكلام قامت وقفالو

    نور : مممممممممم وبعدين

    ادهم : بيصفر) نعم يا قطه انتي بتكلميني!!

    نور : اممممم تصور انا بكلمك تنازل رهيب مني بس المره الجايه هتكلم بطريقه تاني
    الا قولي اخبار انفك ايه ههههههههههههه ( ومشيت ووصلو الاتنين للسوبر ماركت)

    واشترت نور حاجاتها وطبعا هوا محتاس ونسي مامته قالتلو ايه... انتو فاكرين

    اة اة افتكرت بس مش انا اللي هفكرو نور بعد ما حسبت الكاشير راحت وقالتلو... عيش فينو
    وجبنه كوره وبيـــف ولبن... مسطول

    وخرجت نور وماشيه لطريقها للشاليه وقابلت الصبيان اللي كانو مع ادهم وخبطوها بالكوره

    وهذا كان الحوااااااااااااااااار.........

    الاصدقاء: اخبارك دماغك ايه يا عم سماعيل
    بيردو عليه: والله يابني مانا شايف ما تيجي انت تشوف
    ــــــــــــــــ: طيب ما تقفل كده عشان اشوف دماغك

    ووقفو قدام نور ونور خافت : نعم خير في حاجه يابابا انت وهوا

    ــــــــ : بابا في البيت يا قطه ههههههههههههههه

    نور : طيب يا انت حاسب عشان اعدي

    ــــ : لالالالالا مستحيل تعدي غير لما نطمن عل دماغك

    .................................................. ............................

    ادهم خارج من السوبر ماركت : انا هيا تفكرني وتقولي مسطول ده انا لو شوفتها دلؤتي
    ولسه مكملش لقه صحابو واقفين حواليها ومش راضين يعدوها

    جري عليهم : ياااااااا يا شباب احسنتم عملا جبتوهالي لحد عندي اتكلو عل الله انتو بقي

    نور : انت هتستهبل بقولكم عدوني... وانا اللي كنت فكراك محترم طلعت....

    ادهم : بسسسسسس ومن غير غلط لا اكعورك... يلا انتو يا شباب منخدمكوش في حاجه

    ومشيو الشباب وهوا ساب ايدها وقالها... متنزليش تاني متاخر كده القريه هنا بتبقي من وره الشاليهات مفيهاش حد وممكن حد يضايقك ... اة وانا اسف اني مسكت ايدك بس مكنوش هيسبوكي واتفضلي امشي قدامي

    ومشيت نور قدام ادهم وهيا مكسوفه من نفسها اوي.. وطلعت وبعدين وصل هوا الشاليه بتاعهم وقبل ما تحط المفتاح رجعتلو وقالتلو : انا... انا متاسفه

    وراحت عل الشاليه وهيا مضايقه وفتحت الباب ودخلت ......... وحكت لماما عل كل حاجه

    الام : انا اسفه يا حبيبتي والله ما كنت اعرف الساعه9.30 ومش متاخر اوي

    نور : لا يا ماما محصلش حاجه محصلش حاجه

    ونامت نور ونام ادهم ...........

    وفي الصبـــــــــاح .......

    الام : نووووووور قومي عندي ليكي خبر جناااااان

    نور : اممممم في ايه يا ماما عل الصبح هنرجع تاني القاهره ولا ايه !( بتريقه)

    الام : هههههههه لا يا لماضه قومي بس وصحصحي

    نور : ايون اهو خيررررر

    الام : في مكتبه هنا وعاملين مسابقات كتير بعد كورسات معينه في اللي هتختاري تسابقي
    فيه...

    نور : مممممم والمطلوب!

    الام : نعممممم هتشركي طبعا انتي رسمك حلو جدا هنقدم واهو تضيعي الشهرين دول
    في حاجه مفيده

    نور : امممم طيب قومي بقي عشان انام...

    الام : تنامي مييييييييييين قووومي هنفطر وننزل نقدم

    وفعلا فطرو ووهما خارجين من الشاليه كانت والدة ادهم وادهم نازلين

    وكان الحوار.......

    مامت ادهم : اهلا انتم جيران جداد؟
    مامت نور : اةة اتشرفت بيكي انا هاله
    مامت ادهم : وانا مريم

    مريم : ده ادهم ابني طالع 2 ثانوي بس قولي يارب يعديها
    هاله : اهلا يا سي ادهم انا عارفاك عل فكره بس انت متعرفنيش
    ادهم : ازاي مش فاهم حضرتك!!
    هاله : لا ده موضوع كبير المهم انا عايزه اشكرك عل موقفك مع نور وياريت تاخد بالك منها
    نور وحيده وملهاش اخوات

    ادهم: اكيد يا طنط انت تؤمريني... ويبص لنور وبعدين يقول لمامته: طيب انا هتاخر عل الكورس
    كده الله يخليكي يا ماما متنسيش الاكل اللي طلبتو.. عن اذنكم

    ونزل نور مع مامتها وسلمو عل مريم وهاله قالت لمريم : انا هقدم لنور في السابقه بس رسم

    مريم : فعلاااا ده ادهم في كورسات المكتبه ورسم برضو هههههه

    هاله : حقيقي طب كويس جدااااا بقالو كتير

    مريم : لا ده لسه بدأين من يومين روحو قدمو وممكن تحضر من انهارده ومضيعش وقت

    نور استغربت انه معاها برضو في الكورس
    وفعلا نزلو ووصلو هناك وقدمتلها

    وف عز الكورس الباب خبط

    مستر وليد : اتفضل

    ادهم : بصوت واطي ( نوووور)

    مستر وليد : ايوه اقدر اخدمك

    نور: انا معاكو في الكورس هنا جديده

    مستر وليد :تشرفينا اتفضلي ديسك 20........

    ودخلت نور وخلصو الكورس ووهيا خارجه

    حد بينادي ............ نووووووووووووور

      الوقت/التاريخ الآن هو السبت أكتوبر 20, 2018 11:27 pm