EnTaG

أهلا ومرحبا بكم معنا في منتدى EnTaG
إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط على زر التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا كنت عضو في المنتدى فتكرم بالضغط على زر الدخول وتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
EnTaG

مهندس انتاج وافتخر.......المهندس الجوكر


    قصه نور وادهم الحلقه الخامسه

    شاطر
    avatar
    mahmoudbasiony
    منتج فعال
    منتج فعال

    ذكر عدد المساهمات : 142
    تاريخ التسجيل : 17/02/2011
    نقاط : 54108
    العمر : 28

    قصه نور وادهم الحلقه الخامسه

    مُساهمة من طرف mahmoudbasiony في الجمعة مارس 11, 2011 8:56 am

    المتسابق الاول والفائز بالجائزه الذهبيه

    7
    7
    7
    7
    7
    7
    7
    7
    7

    كريــــــــــم المصري الطالب في الثانيه الثانويه بمدرسة المستقبل وعن لوحة (حياتي بلا عنوان)


    نور وادهم بصو لبعض ومستغربين مين ده كل الناس لفت وراها عشان يعرفو مين ده

    كريم خرج من بين الصفوف والطلبه بيسقفو ليه اوي

    مستر وليد: كريم الف مبروك عل الجائزه الذهبيه وياريت تقول كلمه ..........

    كريــــم : بسم الله الرحمن الرحيم انا الحقيقه مش بعرف اتكلم في المواقف دي بس الحمدلله
    انا اجتهد جدا في اللوحه دي يمكن مكنتش بحضر لسبب ظروف معينه حصلت ليا وانا بهدي
    اللوحه لامي واقولها انها وحشتني وف جنه الرحمن باذن الله

    وساب كريم المايك ونزل وملامح الحزن الشديد ملياه

    مستر وليد: والحاصل عل الجائزه الفضيه المتسابق : ادهم الزيني وعن لوحة ( نور حياتي)

    نور سقفت بحراره اوووي وكانت فرحانه وزعلانه لانها كان نفسها ادهم اللي يكسب

    وطلع ادهم عل المنصه واستلم الجايزه .....

    مستر وليد : معاك المايك يا ادهم

    ادهم : بسم الله الرحمن الرحيم... بصراحه انا شرح لوحتي بمنتهي البساطه ان انا كنت شبه
    ضايع ومعرفش طريق معين يوصلني للنور والحمد لله ربنا بعتلي نور.... وسكت شويه... حياتي

    ونزل ادهم ونور كانت متلخبطه اووووي ومكسوفه منه وقعد مبصتلوش ولا قالتله كلمه واحد

    مستر وليد : والحاصل عل الجائزه البرونزيه المتسابقه : نـــــــــور المليجي عن لوحة ( شجرة الحياة)

    وطلعت نور وفرحانه اوي واستلمت الجايزه

    مستر وليد: كلمتك يا نـــــــــور

    نور : بسم الله الرحمن الرحيم... بصراحه انا محروجه جدا لان دي اول جايزه استلمها في حياتي
    انا فكرة اللوحه بتاعتي بشئ كنت بتمناه من زمان انا كان نفسي اكون شجره وجدورها ثابته
    في الارض وكل ما تكبر وتنمو الجدور بتقوي اكتر واكتر ....... شكراااااا

    وخلصت المسابقه ونزلو وسلمو عل بعض واتصورو ونور حست ان معدتها مقلوبه قالت

    نور : ماما انا هروح التواليت ثواني واجلكم

    ادهم : اجي معاكي..

    نور : مش للدرجادي ... عل طول اهو

    وراحت نور التواليت ووهيا رايحه لقت صوت حد بيعط اوووي وراه حيطة التواليت
    بصت لقتو كريم اللي فاز بالجايزه وقاعد عل الاض

    نور : في اي مالك.. معلش اني بتدخل بس شكلك فيك حاجه.. اقدر اساعدك

    كريم بصلها... وقالها : لا متشكر مفيش حاجه تعبان شويه بس

    نور : في واحد يبقي اخد الجايزه الاولي ويبقي زعلان كده... صدقني الدنيا اصعب بكتير من انك تزعل نفسك اوي كده وتضيع فرحتك

    كريم ..دموعه نشفت وقاملها: انتي مين؟

    نور : انا نور اللي انت ادخت منها الجايزه الاولي وسبتلها التالته ( بهزار يعني)

    كريم : هههههههه خلاص بجد خديها وهاتي اللي معاكي

    نور : انت هتباشش عليا .. قوم كده واغسل وشك ومتزعلش نفسك والمره الجايه عايزه اشوفك مبسوط وبتضحك

    كريم : انا مبسوط اني عرفتك يا نور انتي معايا في المدرسه صح...

    نور : اممممم بس لسه هدخل اولي

    كريم : وقت متحتاجيني هكون جمبك خدي بالك من نفسك

    نور : لا خد انت المنديل ده وامسح وشك..

    كريم : ههههههههههههه شكرااا بريحه

    نور : ههههههههه لا معلش المره الجايه

    ادهم قلق راح لقاها واقفه معاه وبتضحك ... راح عليها وقاله: اهلا .. اي خلصتي

    نور : ( وبسذاجه) لا ما خلاص مفيش وجع

    ادهم : اظن يلا بقي.. وشي وسبقاها قدام وكان متنرفز جداااااااا

    نور : طيب يا كريم اشوفك عل خير

    كريم : هشوفك تاني صح

    نور وقبل ما ترد كان ادهم واقف وبصوت عالي : ما يلا بقي......

    نور : باي باي اكيييييد

    وراحت نور وطول الطريق ادهم مش بينطق ولا بيتكلم لحد ما وصلو وفتح الشاليه
    ادهم : مع السلامه يا طنط هاله... ودخل ولا اكن نور واقفه

    نور مش فاهمه هو مالو وفيه ايه وهيا غلطت في ايه...........
    وبعد المغرب نور قالت لمامتها : ماما ما تيجي نورح لطنط ونتعشي معاهم
    هاله : خلاص حصليني وانا همل سندوتشات واجيلكم

    وراحت نور وخبطت عل الباب.......
    مريم فتحت : نوور حببتي ازيك تعالي تعالي ( وبتوشوشها ) ادهم من ساعتها ولا اكل ولا حاجه

    نور : هو في ايه ..؟ هدخلو يا طنط هو فين

    مريم : في البلكونه..
    نور راحتلو ووقفت وسندت عل باب البلكون وبصتلو
    نور : مممم ممكن افهم في ايه

    ادهم : ولا اكنو سامعها

    نور : انا بكلمك...!!!

    ادهم : وانا مش عايز ارد..

    نور : بجد.. انا مش هزعل واسيبك وامشي زيك....... وجرت كرسي وقعدت جمبو وقفلت اللاب

    نور : في ايه بالله عليك قولي

    ادهم : حاضر.. هقولك ... ممكن افهم انتي قولتي بطنك وجعاكي وصممتي تروحي لوحد حصل

    نور : اه وفعلا كانت وجعاني

    ادهم : غض النظر عن وجع بطنك... وقبل ما يكمل

    نور : يعني ايه غض النظر عن وجع بطني انا مش بكدب

    ادهم : امال مدخلتيش ليه ؟؟

    نور : عشان الوجع راح

    ادهم : لا مش عشان الوجع راح عشان انشغلتي مع الامور كريم

    نور : نعم.... ايه اللي جاب سيرتو دلؤتي انا لقيتو بيعيط روحتلو وهما كلمتين عشان يفك عن نفسو

    ادهم : ممممم وخلتيه يفك

    نور : ادهم مالك وفيه ايه ومالك بتكلمني كده...؟

    ادهم : نور متستهبليش انتي عارفه ان الموقف يحرق الدم ولازم تعتزري

    نور : هههههه اعتزر ليه بقي ان شاء الله

    ادهم : ليه بقي... عشان انتي غلطانه والمفروض مكنتيش تتكلمي معاه

    نور : نعم.. مانت بتكلم جاسي بتاعتك ولا بقولك تلت التلاته كام..

    ادهم : اسمعيني..

    نور : اسمعني انت من فضلك انا لو عملت حاجه غلط اكيد مكنتش هعملها وممكن انك كنت تشوفني... ده انسان ونفسيتو كانت وحشه وحالوت اساعده .. وانت اكتر واحد عارف ومتاكد اني مليش في الكلام مع الصبيان... عن اذنك وشكرا لشكك فيا

    ومشت نور بعصبيه ووقعت الكرسي وراحت ل الشاليه ومنو عل قوضتها وقفل عليها وهاريا نفسها عيــــط

    مريم : هو في ايه يا ادهــــــــــــــم

    ادهم : مفيش يا ماما .. بس شكلي اتهبلت ولا ايه...

    هاله : هو فيه ايه يا ولاد مال نور يا ادهم

    ادهم : مفيش يا طنط بهزر معاها اتامصت هروح اجيبها ( بيكدب طبعا)

    وراح ادهم وخبط عل الباب ورن وتخبيط لما كان هيكسرو

    قامت نور ومسحت وشها

    نور : ممم خير في ايه تاني لسه هتغلط فيا عشانو

    ادهم : انا اسف .. بجد معرفش ازاي فكرت كده بس انا مش عارف.. غيرت عليكي

    نور : يسلام واللي يغير يشك ويكدب اللي قدامو

    ادهم : متزعليش مني وحياتك مش هعملها تاني

    نور : طيب روح يلا امشي

    ادهم : لا مش همشي من غيرك تعالي يلا معايا

    نور : لا مش هاجي مليش مزاج

    ادهم : تبقي زعلانه ..... اصوت والم الناس وقعد في الارض

    نور : هههههههههه ايه يا مجنون انت خلاص خلاص هاجي بس هغير البلوزه واجي

    ادهم : ماشي حاسبي عشان اقفل الباب

    نور : هقفل انا حاسب ايدك

    ادهم : ياربنا منك حسبي بقي

    نور : طيب اهو اقفل

    ادهم : وخلاص الباب هيتقفل فتحو فجاه : نور

    نور من وراه الباب : هاااااااااا

    ادهم : انا بحبــــــــــبك........ وقفل الباب وجري عل الشاليه

    ونور من صدمتها مش عارفه تقول ولا تعمل ايه
    ومكسوفه انها تروح هناك وهتبصلو ازاي............. وغيرت هدومها وتماسكت وخبطت
    ادهم فتحلها طبعااااااااااااا

    وبعدين .................

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس يونيو 21, 2018 12:50 pm